[Multi] Destiny 2 - ya trop de saisons, j'ai arrêté de compter

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Jeu concerné :  Destiny 2

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Le Rouge
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Le Rouge » dim. 8 oct. 2017 12:18

Reprise du message précédent :

Le Rouge a écrit : dim. 8 oct. 2017 10:05 Raid (Boss)

Début : lundi 9 octobre 2017 à 21:00
Fin : jusqu'à sa mort.

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par infel2no » dim. 8 oct. 2017 12:46

Quelques tips pour le boss puisque j'y pense

- dans la salle du trone, dans le trio qui démob, si on a un arcaniste et qu'il veut la jouer safe pour eviter de mourir, je vous conseil ce loadout
-le casque que vendait xur ce weekend(l'un des meilleur exo du jeu)
-la doctrine abyssale, celle du bas car elle va vous permettre d'etre constamment rechargé en santé mais pour cela il faut
Consommer votre grenade + Utiliser une arme abyssale = votre sante va revenir a chaque frag que vous faites dans un laps de 9 secondes, et c'est cumulable 3 fois. L'arme abyssale va vous permettre d'avoir une nouvelle grenade a consommer en moins de 10 secondes

- quand on est 6, ce sont ceux qui vont dans la dimension qui doivent rez en premier si ya un pepin

- et encore une fois, apres le dps du boss, quand on est 6, ceux qui vont dans la dimension douvent claquer leur super avant de repartir pour faire des orbes et permettre a ceux qui restent d'obtenir leur super pour la phase suivante.
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par bakameh » dim. 8 oct. 2017 13:50

Self a écrit : dim. 8 oct. 2017 12:02 Des gardiens dispo pour nuit noire cette aprem?
Je suis aussi partant, je ne l'ai pas encore faite !

Neeko
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Neeko » dim. 8 oct. 2017 15:32

Le Rouge a écrit : dim. 8 oct. 2017 12:18
Le Rouge a écrit : dim. 8 oct. 2017 10:05 Raid (Boss)

Début : lundi 9 octobre 2017 à 21:00
Fin : jusqu'à sa mort.

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Kargall » dim. 8 oct. 2017 16:34

Il ne manque que moi, mais 21h c'est très tôt.
Je préfère ne pas m'engager.
Je ne répare pas je ne remplace pas et je n'offre pas les balais d'essuie glace.
Viens jouer avec moi à LBP.
Psn: Citrus-Mix
Add me if you can.

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Le Rouge » dim. 8 oct. 2017 17:56

21:30 ça t'iras ?
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Le Rouge » lun. 9 oct. 2017 10:23

Citrus ? :o
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par infel2no » lun. 9 oct. 2017 15:23

Sc_Slayerage, la legende de destiny, a pondu un pavé sur reddit pour expliquer le malaise avec le jeu actuellement. J'aurais pas fait mieux pour expliquer.

Je ne force personne a le lire donc pas la peine de me sortir des "t'as pas plus long? Il a ecrit un livre? Je ne lis pas c'est trop long....etc"

On est sur le topic destiny, donc ce pavé est a sa place. Il pointe du doigt tout ce qui ne va pas et il le fait de maniere non sarcastique, en prenant soit d'argumenter et de donner des solutions. La classe

Bonne lecture pour les courageux
Hors-sujet
u/sc_slayerage

This is going to be a text wall, so get comfortable and grab a drink if you're prepared to blow 30 minutes obsessing over Destiny. These are my thoughts, nothing more.

1. Power level.

Power level is not a good thing at all. Light level was sloppy in Destiny 1, and they preserved problems from Destiny 1 while introducing new ones.

Destiny 1 light levels made it possible to under-level but not to over-level, which makes it feel like your character never gets more powerful. You get "less weak," but never "stronger." This is also true in Destiny 2. Power level isn't used as a requirement for equipping new weaponry, so gear strength and power level also aren't related. You also don't gain more health or deal more damage. Power level does nothing.

And on top of this, you now can level to 305 through patrolling and just doing public events. Being max level in Destiny 1 during most of its expansions meant you had completed a good amount of the endgame content - but now, "endgame" content is trivialized by design - it's not an important part of the road to the strongest character. High level content is far less "worthwhile" as a result.

On top of that issue, you don't need 305 for anything. As of next Tuesday, level 300 will be useful for the prestige raid and the prestige nightfall. We already know that the Prestigious Nightfall does not give you unique loot (the aura does not count, sorry), and the prestigious raid is looking to follow a relatively similar suit.

So to summarize, you can get 305 from anything, you don't need it for anything, and it doesn't do anything. It's too easy to level, yet simultaneously not worth it to even try anyway. It's clumsily tacked on to the game.

And that is a problem.

The one thing that power level manages to do is spin a narrative that there's more to do after level 20. The mere existence of power level suggests that an endgame exists in which getting your power to the maximum level is valuable. Why would power level exist if you didn't need it for something? Why is it the most prominently displayed number on your emblem?

But by the end of the story you're level 210ish, and there are a grand total of 4 activities that require a higher level: Trials, raids, nightfalls, and the quest exotics - the loot from these activities is not enough of a strength-game-changer to feel like a meaningful payoff for leveling. Feel free to tell me otherwise with a good example.

So in short, power level gives the impression that there will be an endgame, but the current setup of the game does not deliver on that impression.

I believe this is the critical reason that so many players on reddit are disappointed with the current state of affairs. Power level, the single most RPGish element in Destiny 2, is shallow to the point of total hollowness. Power level encourages you to keep leveling like you're building to a greater goal, but there isn't a payoff.

Solutions?

Option 1: Depth.

Games like Skyrim and Dark Souls succeed massively as RPGs even though they are very different. Both allow you access to new abilities and weapons as you level up. Your character gains more health, can use heavier and harder hitting weapons, your fireball spell graduates to a full-on meteor, you can wear stronger armor (cough), new quest activities become available, and there might even be completion awards. The effect combines to make you feel strong and more accomplished because you are stronger and more accomplished.

Destiny 2 uses levels are minimum requirements for activities instead and I don't think that's wrong, but it does need more depth than that. Why don't we get more health as we level up? Why don't we get more damage with higher attack guns? Why can't we overlevel for anyactivities? Why don't great guns require high power levels, and why aren't there great guns anyway - or at least, why isn't endgame gear clearly better than "I've almost finished the campaign" gear? Why don't we unlock better abilities past level 12?

Aside from addressing all of these questions with satisfying answers, the fundamental question that needs to be asked at Bungie's studio is "why does power level exist?" As far as I can tell the only thing it "adds" to the game right now is gameplay hour padding.

Option 2: Shallowness.

Many seem to think Bungie wants to cater to the casuals, and maybe they are right, so here's suggestion #2: embrace shallowness. Cut power level out of the equation entirely! If we hit level 20 and gained access to every endgame activity, power level would no longer be a needless distraction that gives nagging suggestions of the endgame, which is severely underdeveloped. We wouldn't expect more.

This is not a satirical suggestion. Simplifying mechanics that don't add to a feeling of completeness or otherwise polish the experience of playing is a reasonable way to address them.

2. Balance.

Balance, on its own, is not a valuable thing. Pong is a flawlessly balanced game, how many people consider pong a masterpiece of gaming? If, in order to achieve balance, you have to sacrifice creativity and diversity and uniqueness, then balance is not worth achieving, and all it will do is suck the soul out of your game.

As a second example, how do you really balance snipers? They can be fired at an enemy from so far away that the enemy can't fire back. They are, by design, a weapon with the specific goal of imbalance in mind. Do you really use a sniper with the hope that you're going to have a "fair fight" with someone? No, you're trying to knock their face off before they can fire back. Just about everyone loves sniping and just about everyone hates getting sniped. Point being: imbalance can be fun - you just have to ensure counter-play exists.

Let's go over a few key areas balance is not so great.

Crucible.

All abilities and guns had to be proportionally toned down so that each of the archetypes and subclasses couldn't have too much advantage over the others. This results in, IN MY OPINION, stale gameplay that by and far does not create opportunities for exciting moments.

There's no killstreaks like call of duty, there's no rankings like overwatch, there's no custom games like halo, what is the point? Why tune things so much to balance crucible and not justify it somehow?

If you really want balance in the crucible, why doesn't Shaxx just give us a choice of permissible weapon loadouts in competitive?

The big question on this one: would you rather have people complain something is unfair or that it is boring?

I don't want to further address this, so I'll just end on my take, which is that imbalance in favor of chaos (6v6, faster movement, stronger guns) is more in tune with the whole immortal-space-magic theme that makes Destiny unique. Alternatively, balance with the goal of really making people compete with rankings would be ok too. But neither? Why?

Either the gameplay or the loot needs to be rewarding, and neither is all that special.

Loot.

Good god, I want to cry for the loot. The loot pool was made shallow to the extent of maybe 100 legendary guns when Destiny 1 could have literally 182,000 variants of the same gun. This would probably be excusable if it felt like each gun was a work of art, but it feels like a handful of drops from Destiny 1 were taken at random and chosen to be the "fixed" Destiny 2 roll.

As an example, why on Earth did The Old Fasioned get Kill Clip... when Drop Mag is one of the perk choices? In order to activate Kill Clip nicely I have to reload, which then drops ammo if my timing doesn't happen to be good? It's the opposite of synergy. Why are the two perk choices on Call to Serve "Extended Mag" and "Appended Mag"? Redundant perks? Seriously? Why is Nameless Midnight seen as top tier by sole virtue of having explosive rounds, and more importantly, why is loot so wimpy that seeing Nameless Midnight that way isn't wrong??

Basically, we got a lot of mediocre rolls as our fixed versions of guns with no chance at anything better. The loot in Destiny 2 feels watered down so much that I'm starting to think it might just be water.

This is also a massive hit to replay value - yesterday I did my milestones for the week, dismantled the repeat gear I got from that, turned in the tokens I got from doing them, dismantled the repeat gear I got from that, then turned in the gunsmith parts I got from all that and dismantled the repeats I got from that. At the end of the day, I had managed to start back at square 1 - my factions didn't rank up (since that's not a thing anymore), and my gear wasn't better (since after about 200 hours I've gotten everything at least once).

Amassing loot and dismantling it felt like I was just making a mess in my inventory for the satisfaction of cleaning it up. I have not once in my years of experience with Destiny had such a strong feeling that I had wasted my time.

By comparison, while Destiny 1's loot wasn't all amazing, I would say the average D1 roll was comparable to most of the D2 fixed rolls, so we have only a perceived loss of strength (the new kinetic/energy/power weapon system doesn't help).

The worst part of it though is that there is absolutely 0hope for better gear. There's no reason to check your second Nameless Midnight for outlaw, no chance of your Blue Shift having cluster bombs, not the remotest possibility that your Dire Promise will get the range perk it so desperately needs. Hope is gone from the loot-earning process, and when hope walks out the door, excitement follows out right behind it.

Giving up those good feelings for the sake of balance in a game where loot is such an important motivator is a choice I can not understand... it's not like crucible is ranked, so what does balance even achieve anyway? Genuine question.

Exotics.

Exotics are underwhelming and could use almost across-the-board buffs. When you consider exotics from the perspective of balance, guns like The Last Word and Icebreaker stand out as unbalanced. Meanwhile, MIDA is a pretty balanced gun, but it's not very exciting. This explains why we still have MIDA, but do not have The Last Word or Icebreaker.

So to illustrate the point I'm making, consider The Last Word: a handcannon you pulled out with a quick twirl around your trigger finger and fired at unmatched speed by fanning the hammer with near perfect hip fire accuracy. How do you think it would go if someone suggested bringing a gun like The Last Word into Destiny 2? What do you think they would do to make it "balanced"? Do you think it would compete with Last Hope, or Uriel's Gift?

And what about Icebreaker? A sniper with infinite, regenerating ammo that caused combustion upon enemy kills. Good luck finding a way to "balance" that.

Point being: balance inherently requires shooting down certain strong weapon ideas. I do not think that is worth it at all.

Solutions?

Option A: Stop making balance the central focus of the game. Nobody is going to look back in 8 years and say "Destiny 2 was so balanced, it was amazing," but people very well might think back on the rocket launcher that exploded into a wolf-pack of tiny homing rockets and obliterated nearly everything in the game.

Reintroduce randomized rolls but control for it better. Create a list of perks and their values from weak, ok, strong, and incredible. Give them appropriate rarities (25%,50%,20%,5% as an example) and then find an appropriate pace to reduce luck levels as playtime increases so you have some level of diminishing returns. Reward players in a way that respects their dedication, but doesn't put them on a totally different level.

Reintroduce reforging alongside random perks such that you combine two weapons into one, choosing which perks from both you want and scrapping the rest, so god rolls are possible to work towards. Critically here, godrolls would become unique to the individual and feel like a progressive endeavor rather than a slot machine. Someone could log on and work on making their perfect Mannanan SR4. This system would make repeat drops of many kinds valuable, and players would finally have some customization that isn't purely cosmetic.

Make the mod system more robust. Attribute / Perk / Power mods. Weapons drop with 3 blank mod slots so it could be perk/perk/perk or power/power/attribute etc., and then make certain perks and attributes drop from certain activities. Attribute = stat modifiers (range/stability/reload or elemental type), perks = perks as they exist, power = adding power level from 1-8 or so.

This would make it possible to get guns at a 24 inflated power level with 3 good power level mods, but with no perk or attribute improvements. You could also have a gun with greatly increased magazine size, but no perks or increased power level. Yes, this could create imbalance problems, but it would make mods and guns more fun.

Guns could be godrolls for 3 perk mod slots, or 3 power mod slots, or 3 attribute mod slots. Pretty much every setup would be desirable, because mods would be good.

Basically, option A = creatively address problems instead of forcing balance by eliminating problematic systems. If you're going to create a problem, blandness (balance) is a much worse one than unfairness (imbalance).

Option B: Make balance meaningful. Create ranked crucible playlists and scoring systems for pve. Do more interactive world events like faction rally (but encouraging more interactivity, such as doubling rewards when teamed with people of the same faction) so the equality of the playerbase's strength works to create a feeling of importance within the context of a larger goal.

Honestly, this option entails no more raids - raids with "balanced" loot that are only accessible to players who spend more time than you're "supposed to" on the game are simply not worth making. The time spent in development of the world and its mechanics would be better spent on anything that the 80% of players would touch.

I wish this was sarcastic or something, but imagine if at the end of the main story there was an optional mission that just required 3 people, and it was the raid with hugely watered down mechanics and enemy numbers so everyone who buys D2 could experience it. It would be, for the 80%, awesome.

Guided games could also achieve this if they'd really put the carrot on the stick for clans to guide, but presently the fear of making good loot makes this seem like the last thing they'd do... which is a shame, because it's the only thing I feel certain would work.

Kinda related stuff I'm saying because we're approaching the end and that's what you do

I have no doubt I could do a post of similar length to this about mods and subclasses.

Going to also throw it out there that Nightfall Strike design is actually top notch outside of the rewards one more time. I did a long post that got buried about that a while back, but they are genuinely great content that is, for all I can tell, underappreciated due to the lacking rewards. The various modifiers are interesting and create lots of cool gameplay variety, which builds on the already-strong strike design. They're great.

Also, Destiny 2's world design is amazing. The graphics are great, the lighting is beautiful, and the worlds are creative and interesting and atmospheric. It's a shame there are no collectibles to encourage you to explore the full depth of it and that lost sectors are basically a non factor in the gameplay, because the team that made all of that stuff also knocked it out of the park. It's fantastic and very easy to take for granted when the core gameplay usually don't force you to focus on it or engage with it very much. Still, it's amazing.

This is a long post of criticism, so I thought I should at least sprinkle in a couple of things that I actually think they did perfectly. Both world design and nightfalls are dramatic, unambiguous improvements to destiny 1's versions with no concessions made.

So this is the actual point I'm making, aka, TL;DR:

Destiny 2 seems to have a horrible identity crisis that has tarnished the RPG/MMOlike elements and, honestly, ruined them. I like the game and I'm glad I played it, but those aspects of my enjoyment in Destiny 1 were not once reignited during Destiny 2. Power level was a huge tease that set expectations in a place to deliver disappointment.

Replayability being crippled into nothingness has utterly destroyed the social aspect of the game for me. My friends do not play and do not want to play anymore. It is very sad to see.

There is no doubt that the game has plenty of playability, and it's fun to play, but it cannot be treated as a hobby in its current state. I can't blame my friends for not playing, because the game feels intended to be beaten and moved on from. Bear in mind, I am one of those guys that play too much and so are my friends. This game does not work for that attitude at all, unfortunately for us.

Balance has taken a lot of the fun out of loot and the crucible without adding anything meaningful. Those who like it more this way are almost certainly rivaled by numbers who don't, because there's no question that the change is a matter of taste purely - but having less cool pve weapons is doubtlessly less fun. Therefore, balance has hurt the game more than it helps in my opinion.

I wish they'd make a titan skating exotic.

People in a similar position to mine - on any level, and I am not the only person who has gotten more than 100 hours in these 5 weeks - want reason to keep playing the game, but will find none.

It leaves a lot to be desired.

Destiny 2 is a fun game to play. Its worlds are beautiful, your powers are fun, guns are incredibly satisfying to use, the lore is fun to read, enemies are unique, and every activity is very engaging to play... once. No doubt, it was a good purchase for me and I will no doubt keep playing as it goes on (and if Destiny 1 is an example, itwill get better as patches and dlcs drop).

But still, I wish the developers would make a committed decision to design the game with one play through or replay-ability in mind, and with fun or competition in mind, because the indecision drags both approaches deep into the mud. Who knows what the key here is, but Destiny 2, without a doubt, feels like a game that took no risks.

Edit: Also, as much as the community here has its share of bad eggs, Destiny is by and far a very welcoming and kind community of players. It's definitely not something anyone - Bungie or us - should take for granted.

Especially those of you that power through this what, 18,400ish characters. Some day I'll have to learn brevity.
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par LeZardo » lun. 9 oct. 2017 15:30

je lis pas c'est en anglais :o

( :mdr: )

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par infel2no » lun. 9 oct. 2017 15:39

j'avais oublié cette option lol
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Neeko » lun. 9 oct. 2017 15:40

Sans réponse de la part de Citrus, il manquerais un joueur ce soir c'est ça ?

On reste sur quel horaire alors ? 21h ?
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par AxKP » lun. 9 oct. 2017 15:40

Complètement d'accord sur le loot, j'ai été déçu qu'il n'y ait qu'une version de chaque arme légendaire, et qu'à chaque fois ce ne soit pas ce qu'aurait pu être la version optimale de l'arme si on prend en compte toutes les perks possible pour ce type. Le revolver du crucible (Better devils) est bien ? Le Nameless Midnight est efficace ? Oui, mais aucune arme légendaire ne donne la sensation d'être irremplaçable et la quête du roll ultime manque un peu. Je regrette mon Eyasluna de Destiny 1, que j'avais mis des heures de crucible à obtenir pour au final avoir une version parfaite

D'un côté, la standardisation des armes a clairement coupé le grind… de l'autre, il n'y a aucune arme que je n'ai pas qui me fasse rêver.

Après pour le niveau de puissance c'était déjà clair sur Destiny 1, c'est pour ça que j'ai jamais cherché à être 400 à tout prix et ne suis toujours pas à 305 sur D2. Comme le dit slayerage, ça sert à rien.

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Le Rouge » lun. 9 oct. 2017 15:44

Neeko a écrit : lun. 9 oct. 2017 15:40 Sans réponse de la part de Citrus, il manquerais un joueur ce soir c'est ça ?

On reste sur quel horaire alors ? 21h ?
On garde 21:00 et on recrutera au dernier moment si Citrus ne donne pas signe de vie.
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par infel2no » lun. 9 oct. 2017 16:34

AxKP a écrit : lun. 9 oct. 2017 15:40 Complètement d'accord sur le loot, j'ai été déçu qu'il n'y ait qu'une version de chaque arme légendaire, et qu'à chaque fois ce ne soit pas ce qu'aurait pu être la version optimale de l'arme si on prend en compte toutes les perks possible pour ce type. Le revolver du crucible (Better devils) est bien ? Le Nameless Midnight est efficace ? Oui, mais aucune arme légendaire ne donne la sensation d'être irremplaçable et la quête du roll ultime manque un peu. Je regrette mon Eyasluna de Destiny 1, que j'avais mis des heures de crucible à obtenir pour au final avoir une version parfaite

D'un côté, la standardisation des armes a clairement coupé le grind… de l'autre, il n'y a aucune arme que je n'ai pas qui me fasse rêver.

Après pour le niveau de puissance c'était déjà clair sur Destiny 1, c'est pour ça que j'ai jamais cherché à être 400 à tout prix et ne suis toujours pas à 305 sur D2. Comme le dit slayerage, ça sert à rien.
Surtout qu'a l'epoque de destiny 1, ce genre de chose n'etait pas possible ou, n'aurait pas eu de sens mais aujourd'hui....peu importante j'ai envie de dire

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par AxKP » lun. 9 oct. 2017 16:38

infel2no a écrit : lun. 9 oct. 2017 16:34 Image
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par LeZardo » lun. 9 oct. 2017 16:44

Je suis aussi pas mal le reddit et les forums Bungie, et la critique du end-game est -très- récurrente :
- loot mal fait
- affixes des armes ... fixe !
- aucune incitation pour les missions secondaire ou les assauts
- pvp à revoir (team, choix des modes...)
- ...etc.

j'espère que Bungie va en prendre bonne note et revoir -rapidement- sa copie, sinon les joueurs vont déserter le jeu, et on aura un Destiny 2 moins bien que le 1er, ce qui est un comble... et ce qui est le cas pour le moment !


Honnêtement en l'état, une fois le raid terminé, la nuit noire héroïque, et un jugement des Neuf (en gros, une fois le platine en poche :D ), je n'y jouerais plus avant l'extension.

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Liljah972 » lun. 9 oct. 2017 16:51

Pourquoi changer une recette qui rapporte un maximum de budget?
Le jeu est accessible à tous, casual au possible, et les vétérans achètent car ils sont fan de la licence.
La difficulté restera seulement dans les modes prestige.

J'ai connu ça avec WOW et donc je ne suis pas surpris de la trajectoire de Bungie concernant Destiny.
Le but est de satisfaire un maximum de personnes et de faire un maximum de profit.
Le season Pass est déjà acheté par pas mal de vétérans donc ils sont tranquille pour un moment.

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Neeko » lun. 9 oct. 2017 16:55

LeZardo a écrit : lun. 9 oct. 2017 16:44 Je suis aussi pas mal le reddit et les forums Bungie, et la critique du end-game est -très- récurrente :
- loot mal fait
- affixes des armes ... fixe !
- aucune incitation pour les missions secondaire ou les assauts
- pvp à revoir (team, choix des modes...)
- ...etc.

j'espère que Bungie va en prendre bonne note et revoir -rapidement- sa copie, sinon les joueurs vont déserter le jeu, et on aura un Destiny 2 moins bien que le 1er, ce qui est un comble... et ce qui est le cas pour le moment !


Honnêtement en l'état, une fois le raid terminé, la nuit noire héroïque, et un jugement des Neuf (en gros, une fois le platine en poche :D ), je n'y jouerais plus avant l'extension.
idem... et quand bien même il me reste l'arcaniste à monter, je vais simplement farmer les évenement public en épique et ça va se faire super vite
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par infel2no » lun. 9 oct. 2017 16:59

et juste parce que je suis fan de ce type (slayerage) et que c'est quand meme la partie du raid d'aksis qu'on peine a faire a 6, lui il l'a fait tout seul.



j'etais sur son Stream avant hier soir et le gars, il finit cuphead en un Stream. ce jeu m'a donné mal a la tete, impossible que je teste
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Le Rouge » lun. 9 oct. 2017 17:09

Je trouve que Bungie cède à certaines facilités.
Ce qui me personne, ce qui me chiffonne c'est l'histoire qui est à chier, elle n'a pas avancée d'un pouce, le méchant est nul on dirait un cochon en armure blanche, pas de lore, on sait toujours pas ce qu'est le voyageur ou ce qu'il a fait à part des généralités sans intérêt. C'est très creux. A ce rythme, on sera toujours au même point à la fin de Destiny 5.
Le soir, je joue en mode automatique en faisant les quelques quêtes de la semaine et puis après, ça ne sert à rien de jouer une fois les grosses récompenses récupérées. Ces deux derniers jours, y avait quasiment plus personne dessus... quel dommage.

Franchement, quand je vois Warframe et sa progression depuis 4 ans, ça force le respect (le jeu est dans le top 10 des jeux les plus jouer sur steam) et le contenu est pléthorique. Il y a une review faite cette année qui recense le chemin parcouru (23 patchs majeurs)...
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par LeZardo » lun. 9 oct. 2017 17:45

Liljah972 a écrit : lun. 9 oct. 2017 16:51 Pourquoi changer une recette qui rapporte un maximum de budget?
Le jeu est accessible à tous, casual au possible, et les vétérans achètent car ils sont fan de la licence.
La difficulté restera seulement dans les modes prestige.

J'ai connu ça avec WOW et donc je ne suis pas surpris de la trajectoire de Bungie concernant Destiny.
Le but est de satisfaire un maximum de personnes et de faire un maximum de profit.
Le season Pass est déjà acheté par pas mal de vétérans donc ils sont tranquille pour un moment.
C'est un raisonnement dangereux pour Bungie/Activision... à court terme, ok, on a déjà acheté le jeu dont certain avec le season pass (j'en suis). Mais ce sont les vétérans qui ont poussé les autres joueurs à acquérir le jeu et/ou sa suite. J'y ai personnellement contribué.
Pourquoi je l'ai fait ? Parce que j'ai (j'avais ?) confiance en un développeur qui est à l'écoute de la communauté, et qui a transformé complètement son jeu au cours de ses 3 ans d'existence suite aux critiques du début, pour aboutir à un jeu équilibré et fun.
Cette réputation à mis du temps à se construire, elle peut mettre beaucoup moins de temps se défaire.
Si Bungie ne donne pas une roadmap rapidement (avant l'extension) avec un retour par rapport aux critiques montantes... je ne donne pas cher de la peau du jeu. Et pour un Destiny 3, je serais bien plus circonspect.

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Kargall » lun. 9 oct. 2017 17:53

Madame m'a donné l'autorisation de 21h30 si vous voulez toujours d'un mec Ultra skillé.
Je ne répare pas je ne remplace pas et je n'offre pas les balais d'essuie glace.
Viens jouer avec moi à LBP.
Psn: Citrus-Mix
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par LeZardo » lun. 9 oct. 2017 17:54

:lol:

ah pardon tu parlais de toi ? :evil:

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Le Rouge » lun. 9 oct. 2017 17:57

Kargall a écrit : lun. 9 oct. 2017 17:53 Madame m'a donné l'autorisation de 21h30 si vous voulez toujours d'un mec Ultra skillé.
Rdv 21:30 pétante en orbite.
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par LeZardo » lun. 9 oct. 2017 18:09

Qui pour tenter une nuit noire épique 300 avant ? genre 20h ?

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Liljah972 » lun. 9 oct. 2017 18:14

LeZardo a écrit : lun. 9 oct. 2017 17:45
Liljah972 a écrit : lun. 9 oct. 2017 16:51 Pourquoi changer une recette qui rapporte un maximum de budget?
Le jeu est accessible à tous, casual au possible, et les vétérans achètent car ils sont fan de la licence.
La difficulté restera seulement dans les modes prestige.

J'ai connu ça avec WOW et donc je ne suis pas surpris de la trajectoire de Bungie concernant Destiny.
Le but est de satisfaire un maximum de personnes et de faire un maximum de profit.
Le season Pass est déjà acheté par pas mal de vétérans donc ils sont tranquille pour un moment.
C'est un raisonnement dangereux pour Bungie/Activision... à court terme, ok, on a déjà acheté le jeu dont certain avec le season pass (j'en suis). Mais ce sont les vétérans qui ont poussé les autres joueurs à acquérir le jeu et/ou sa suite. J'y ai personnellement contribué.
Pourquoi je l'ai fait ? Parce que j'ai (j'avais ?) confiance en un développeur qui est à l'écoute de la communauté, et qui a transformé complètement son jeu au cours de ses 3 ans d'existence suite aux critiques du début, pour aboutir à un jeu équilibré et fun.
Cette réputation à mis du temps à se construire, elle peut mettre beaucoup moins de temps se défaire.
Si Bungie ne donne pas une roadmap rapidement (avant l'extension) avec un retour par rapport aux critiques montantes... je ne donne pas cher de la peau du jeu. Et pour un Destiny 3, je serais bien plus circonspect.
Beaucoup de gens se félicitaient que Bungie soit à l'écoute de la communauté en faisant "tout" ce que les joueurs demandaient.
Et bien on voit maintenant le contre coup. A trop écouter et faire ce que les fans veulent, on tombe dans l’excès.
J'espère qu'ils feront le nécessaire, ça serait con de se passer d'une si forte base de fan.

En tout cas je vois bien Activision derrière toute cette mascarade, il s'est passé exactement la même chose avec Wow au fil du temps.
Un jeu super compliqué dans les strat, impossible à faire seul ou en raid pick up, puis la suppression des raid à 40 pour les passer à 25 afin de rendre le jeu plus casual et la disparition des strat dans les nouveaux raid. Actipognon de mes deux :pfff:

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Liljah972 » lun. 9 oct. 2017 18:15

LeZardo a écrit : lun. 9 oct. 2017 18:09 Qui pour tenter une nuit noire épique 300 avant ? genre 20h ?
Il faut que je la tente mais je ne serai chez moi que vers 20h

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par infel2no » lun. 9 oct. 2017 21:15

Je suis sur la route encore. 21h45 maxi
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par Le Rouge » lun. 9 oct. 2017 23:17

Gg pour le raid.

Merci Inferno.
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige à 19h00

Message par J-WeL972 » lun. 9 oct. 2017 23:29

Le Rouge a écrit : lun. 9 oct. 2017 17:09 Je trouve que Bungie cède à certaines facilités.
Ce qui me personne, ce qui me chiffonne c'est l'histoire qui est à chier, elle n'a pas avancée d'un pouce, le méchant est nul on dirait un cochon en armure blanche, pas de lore, on sait toujours pas ce qu'est le voyageur ou ce qu'il a fait à part des généralités sans intérêt. C'est très creux. A ce rythme, on sera toujours au même point à la fin de Destiny 5.
Le soir, je joue en mode automatique en faisant les quelques quêtes de la semaine et puis après, ça ne sert à rien de jouer une fois les grosses récompenses récupérées. Ces deux derniers jours, y avait quasiment plus personne dessus... quel dommage.

Franchement, quand je vois Warframe et sa progression depuis 4 ans, ça force le respect (le jeu est dans le top 10 des jeux les plus jouer sur steam) et le contenu est pléthorique. Il y a une review faite cette année qui recense le chemin parcouru (23 patchs majeurs)...
Ghaul est le méchant le plus charismatique de la licence tu es fou ! Il a un vrai but, il se questionne, il va au-delà de ses croyances. Il est malheureusement sous exploité mais Ghaul est franchement terrible.

Au niveau de l'histoire, on en sait beaucoup plus quand on s'y attarde (scan avec le spectre, histoire de certaines armes, histoire du jeu) mais cela concerne surtout l'univers et non des éléments principaux comme le Voyageur, Le Guide, Eris.

Pour le reste oui, je pense que tout le monde joue en mode auto maintenant sur Destiny et c'est dommage. Le jeu est trop simple, on obtient tout très (trop) rapidement, le raid est facile, aucune arme n'est différente d'une autre (excepté le Mida), les armures sont inutile pour la plupart et le stuff du raid est une arnaque.

Bref ils ont franchement intérêt à revoir cela avec la prochaine extension.
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par Self » mar. 10 oct. 2017 01:15

GG les gars.

Reste la nuit noire en prestige maintenant et on doit un Raid à Royco :o

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par Neeko » mar. 10 oct. 2017 09:28

Yep ! Une bonne chose de faite.

Par contre j’ai reçu le verdict des 9 après le jugement d’hier :

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par LeZardo » mar. 10 oct. 2017 10:38

oooh la vache la tournante qu'on s'est prise hier soir :cry:

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par infel2no » mar. 10 oct. 2017 12:10

La voix de saladin pdt les matchs j'y arrive vraiment pas
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par Neeko » mar. 10 oct. 2017 12:25

infel2no a écrit : mar. 10 oct. 2017 12:10 La voix de saladin pdt les matchs j'y arrive vraiment pas
Grave t’as juste envie de les bifler
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par infel2no » mar. 10 oct. 2017 13:11

On dirait le telephone rose mec
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par Le Rouge » mar. 10 oct. 2017 13:54

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par Le Rouge » mar. 10 oct. 2017 15:14

Je cherche deux personnes pour faire la nuit noire ce soir en normal et difficile.
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par J-WeL972 » mar. 10 oct. 2017 15:33

Le Rouge a écrit : mar. 10 oct. 2017 13:54
Elle m'a tué la vidéo :lol:
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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par Liljah972 » mar. 10 oct. 2017 15:35

Le Rouge a écrit : mar. 10 oct. 2017 15:14 Je cherche deux personnes pour faire la nuit noire ce soir en normal et difficile.
On dirait l'ANPE il faut prendre un ticket dès ce midi pour passer ce soir :mdr:
D'ailleurs c'est quel strike celui de la NN cette semaine?

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Re: [Multi] Destiny 2: mardi reset: bannière de fer à 11h00 et raid prestige le 18 oct.

Message par infel2no » mer. 11 oct. 2017 02:50

J'ai ouvert les 10 colis de saladin.... ma recompense c'etait une couleur et un embleme.... jeu de merde
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