Reprise du message précédent :
Il y avait un ester eggs sur Horizon dans Killzone[PS4/PC] Horizon: Zero Dawn
Jeu concerné : Horizon : Zero Dawn
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Voila jeu terminé et platiné! Je suis pas loin des 100% mais je suspecte les didacticiels comptant... c'est naze donc je les ai pas tous fait.
Gros kiffe du début à la fin, histoire vraiment cool et détaillé, Guerrilla a fait d'énormes progrÚs depuis les Killzone... Vivement la suite vu cette scÚne post générique
En tout cas leur nouveau moteur de jeu est monstrueux... Tout Ă©tait magnifique.
Gros kiffe du début à la fin, histoire vraiment cool et détaillé, Guerrilla a fait d'énormes progrÚs depuis les Killzone... Vivement la suite vu cette scÚne post générique
En tout cas leur nouveau moteur de jeu est monstrueux... Tout Ă©tait magnifique.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
A défaut de pas avoir de switch ca a l' air assez jouable.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
J'avais testé, s'ils n'ont pas corrigé les contrÎles c'est l'enfer. L2 R2 sont sur le pavé tactile arriÚre... J'ai trouvé ça injouable
En cours : Horizon, Nioh, RE 7 (en VR)
Attendus : Persona 5
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Tu peux pas maper les boutons avec le remote play?maitreraziel a Ă©crit : âsam. 11 mars 2017 18:18 J'avais testĂ©, s'ils n'ont pas corrigĂ© les contrĂŽles c'est l'enfer. L2 R2 sont sur le pavĂ© tactile arriĂšre... J'ai trouvĂ© ça injouable
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Oui mais lĂ il utilise l' accessoire Hori qui rajoute L2 et R2 Ă la place du pavĂ© tactile. Y a aussi un autre accessoire similaire la version au dessus qui rajoute encore L3 et R3 sous forme de gachette al arriere du pavĂ© pour cliquer comme si c etait des joysticks.maitreraziel a Ă©crit : âsam. 11 mars 2017 18:18 J'avais testĂ©, s'ils n'ont pas corrigĂ© les contrĂŽles c'est l'enfer. L2 R2 sont sur le pavĂ© tactile arriĂšre... J'ai trouvĂ© ça injouable
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Nop.Pouet a Ă©crit : âsam. 11 mars 2017 18:20Tu peux pas maper les boutons avec le remote play?maitreraziel a Ă©crit : âsam. 11 mars 2017 18:18 J'avais testĂ©, s'ils n'ont pas corrigĂ© les contrĂŽles c'est l'enfer. L2 R2 sont sur le pavĂ© tactile arriĂšre... J'ai trouvĂ© ça injouable
Ouais pour l'accessoire c'est pas mal. J'hésite un peu à m'en prendre un sur ma vieille vita
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Patch 1.04
PATCH 1.04
Weâre pleased to announce that Patch 1.04 for Horizon Zero Dawn has been released today. This patch fixes a number of progression and technical issues, detailed below. Please be aware that this list may contain several spoilers.
FIXES
Main Quests
Fixed an issue in âThe Provingâ where one of the attackers would fall down the slope.
Fixed an issue in âThe Womb of the Mountainâ where the spear would not be in Aloyâs inventory if players opened a treasure box with a DLC item before retrieving Aloyâs weapons. Note: Players who have already encountered the issue will need to reload from a game saved prior to this quest.
Fixed an issue in âA Seeker at the Gatesâ where players would be able to enter the gates of Motherâs Watch when fast-traveling to this location.
Fixed an issue in âA Seeker at the Gatesâ where the quest objective would not update from âGo to the Carja Border Fortâ to âKill the corrupted machinesâ.
Fixed an issue in âA Seeker at the Gatesâ where players could not progress through the Carja Fort.
Fixed an issue in âThe City of the Sunâ where Erend wouldnât spawn after the dialogue with him ended if players rushed past the civilians on the bridge.
Fixed an issue in âThe Sun Shall Fallâ where players couldnât return to Dervahl if they fast-traveled during the objective âTalk to Dervahlâ.
Fixed an issue in âThe Grave Hoardâ where skipping the conversation with Sylens at the end of the quest and immediately restarting would prevent âTo Curse the Darknessâ from starting.
Fixed an issue in âDeep Secrets of the Earthâ where players couldnât enter the bunker if they fast-traveled away from the objective after they had interacted with the bunker.
Fixed an issue in âThe Terror of the Sunâ where Aloy would respawn in an empty arena after being killed by the Behemoth. Note: Players who have already encountered the issue will need to go to Sunfall, at which point they will be teleported back into the arena to continue the quest.
Side Quests and Activities
Fixed an issue in âHunterâs Blindâ where the objective would not update after talking to Talanah.
Fixed an issue in âHunterâs Blindâ where players could kills the Glinthawks before the actual objective was triggered.
Fixed an issue in âThe Foreign Landsâ where players could already deliver the bow to Lakhir before being instructed to do so.
Fixed an issue in âFatal Inheritanceâ where the objective would fail to update after disabling the lure device and speaking with Ranaman during the quest.
Fixed an issue in âBlood on Stoneâ where the Rockbreaker would not surface correctly if players fast-traveled from and to the quest area just before the start of the sequence.
Fixed an issue in âDeath from the Skiesâ where the Stormbird objective would remain active after deactivating the lures and fast-traveling from and to the quest area.
Fixed an issue in âRedmawâ where Redmaw would be alive again if players left the quest area during the objective âTalk to Ahsisâ.
Fixed an issue in âRedmawâ where the marker for the objective âTalk to Ahsisâ would be invisible outside of the quest area.
Game Systems
Fixed an issue where exploration music would drop out after a long period of play.
Fixed an issue where Aloy could become âstuckâ in her sliding animation.
Fixed miscellaneous issues to improve the overall play experience.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Horizon Fight Club:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... XzftYiuLFN
Si vous n'avez pas encore découvert tous les monstres et souhaitez garder la surprise, NE CLIQUEZ PAS SUR CE LIEN
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Je ne répare pas je ne remplace pas et je n'offre pas les balais d'essuie glace.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Fini et platinĂ© par la mĂȘme occasion. Quel jeu, je sais pas si ce sera une licence ou si c'Ă©tait le coup d'un soir du siĂšcle, mais j'ai apprĂ©ciĂ© du dĂ©but Ă la fin! Terrible.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Vu les ventes et la scéne post générique, on peut etre assez confiant pour une suite
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Ou un DLC ouais, je viens de voir la scÚne post générique! Le top de la hype haha
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
J'ai l'armure antique, elle déboite !!
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
acheté aujourd'hui, comment évolue la difficulté ? je l'ai lancé le jeu en trÚs difficile et les 1er robots (les "chiens de bergers") se shootent en one shot.. .
DerniÚre modification par Mory le mar. 21 mars 2017 09:47, modifié 1 fois.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
La premiĂšre zone tu peux tout OS, surement pour l'apprentissage. Tu feras moins le malin quand tu en sortiras :p
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
ok ca me rassure. Tu l'as bouclé en quel mode?
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Je ne trouve pas qu'il y ait d'augmentation de la difficultĂ©, cela dĂ©pend vraiment des robots que tu rencontres et de leurs nombres. En plus, on est rapidement trĂšs bien stuffĂ© et si on ne rush pas dans la mĂȘlĂ©e, il n'y a pas de soucis.
AprĂšs, je ne dois en ĂȘtre qu'Ă un peu plus de la moitiĂ© du jeu et il peut y avoir de mauvaises surprises sur la fin
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Self, tu l'as lancĂ© en facile Ă coup surSelf a Ă©crit : âmar. 21 mars 2017 09:50 Je ne trouve pas qu'il y ait d'augmentation de la difficultĂ©, cela dĂ©pend vraiment des robots que tu rencontres et de leurs nombres. En plus, on est rapidement trĂšs bien stuffĂ© et si on ne rush pas dans la mĂȘlĂ©e, il n'y a pas de soucis.
AprĂšs, je ne dois en ĂȘtre qu'Ă un peu plus de la moitiĂ© du jeu et il peut y avoir de mauvaises surprises sur la fin
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Normal , faut pas abuser quand mĂȘme
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
J'y ai joué en normal et tant que tu débloques pas tout l'arsenal, t'es en galÚre contre les dinos corrompu. Surtout quand ils sont plusieurs donc t'es obligé de les aggro un par un au début pour t'en sortir sans trop devoir te heal toutes les 30s.
AprĂšs par contre Ă la fin tu roules sur tout, surtout quand tu dĂ©bloques l'armure cheatĂ© qui absorbent les dĂ©gats (tu auras la quĂȘte).
AprĂšs par contre Ă la fin tu roules sur tout, surtout quand tu dĂ©bloques l'armure cheatĂ© qui absorbent les dĂ©gats (tu auras la quĂȘte).
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
ok merci, je continue comme ca et je descendrai la difficulté si besoin.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Moi j'ai joué en difficile, rien d'insurmontable pour le moment, mais sur les gros combats je dépense plein de potions quand mes esquives merdent.
AprÚs en apprenant à combattre chaque monstre ça facilite les choses.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Vidéo montage d' un développeur sur le travail des animations du jeu.
Et nouveau patch dispo
Et nouveau patch dispo
http://community.eu.playstation.com/t5/ ... p/24971132Additions
Added the ability to press and hold [X] to buy multiple items from merchants.
Added an option to invert the X-axis from the controls tab on the settings menu.
Adjustments
Made several minor adjustments to the item economy (drop rate, distribution, cost etc.).
Made several adjustments to humanoid and machine AI.
Made minor adjustments to 2.1 stereo mix on menu sounds.
Fixes
Progression Fixes:
Fixed an issue in the main quest âThe Point of the Spearâ where some players could be teleported outside the quest area during the objective âLoot the Sawtooth Carcassâ.
Fixed an issue in the main quest âThe Point of the Spearâ where some players could buy fire arrows from Karst rather than crafting them.
Fixed an issue in the main quest âThe Provingâ where players would be put back into the last checkpoint for the quest, making it impossible to continue the game.
Fixed an issue in âThe War-Chiefâs Trailâ where fast- travelling away and back when Sona reached the cliff would sometimes prevent Sonaâs A.I. from working correctly.
Fixed an issue in the sub quest âRevenge of the Noraâ where some players could be blocked from progressing due to an invisible collision near the third bandit camp.
Fixed an issue in the quest âThe Sun Shall Fallâ where some players fast-travelling immediately after destroying the Sonic Device would be unable to progress upon returning to the gate.
Fixed an issue in the main quest âThe Face of Extinctionâ where the Day 1 Patch did not offer a solution for the roll over problem of certain players who had side quests active while completing the quest.
Fixed an issue in the side quest âThe Forgottenâ where it was very difficult for some players to climb the trail to Olara.
Fixed an issue in the side quest âRobbing the Richâ where the objective âReturn to Ravanâ would not complete for some players after collecting the sword.
Fixed an issue in the side quest âRobbing the Richâ where no quest marker or breadcrumbing was displayed for some players on the objective "Follow the Tracks".
Fixed an issue in the side quest âRobbing the Richâ where Rokasha went missing for some players if they accepted another quest while following the blood trail and then reloaded their save data after speaking to Keadi.
Fixed an issue in the side quest âRobbing the Richâ where Nasan would be walking around in the courtyard and could not be interacted with by some players.
Fixed an issue in the side quest âLuck of the Huntâ where dropping boar skins after collecting all 4 would cause the boar skin objective to be unobtainable for some players.
Fixed an issue in the side quest âHealerâs Oathâ where Patch 1.04 did not offer a retroactive solution for certain players who were unable to progress after dropping the Thunderjaw heart from the Special Items tab.
Fixed an issue in the side quest âTraitor's Bountyâ where Vanasha would not appear on the objective "Talk to Vanasha" after finishing âThe Face of Extinctionâ for some players.
Fixed an issue in the side quest âHunter's Blindâ where the "Show on map" option on the Quest screen was grayed out and no quest marker appeared on the map or compass during the objective "Follow Talanah" for some players.
Fixed an issue in the area âCauldron Xiâ where some players were able to escape the core chamber during the âDefend the coreâ objective.
Fixed an issue where some players could clear Corruption Zones from a distance without completing its associated quest and trophy.
Fixed several issues where some players could become stuck in bunkers and cauldrons after completing âThe Face of Extinctionâ.
General Fixes:
Fixed an issue in the main quest âThe Point of the Spearâ where the time of day dialogue option would erroneously unlock when reloading the game, after speaking to Rost at the beginning of the quest.
Fixed an issue in the main quest âA Seeker at the Gatesâ where the gates of the Embrace were wide open.
Fixed an issue in the tribe quest âRevenge of the Noraâ where Aloyâs overridden Strider would suddenly become unmountable when following Varl to the Stadium.
Fixed an issue in the main quest âTerror of the Sunâ where a redundant save would occur every time the title was reloaded while fighting the Behemoth without any equipment.
Fixed an issue in the main quest âThe Face of Extinctionâ where a blank grey screen would be visible before the start of the Epilogue 1 sequence.
Fixed an issue in the area âDevilâs Griefâ where the ground texture showed a visible file path.
Fixed an issue where a Tallneckâs datapoint would not unlock if players fast-traveled from their head of instead of rappelling down.
Fixed an issue where time would slow down but Concentration would continue to recharge at the same rate when players brought up the weapon wheel.
Fixed an issue where some robots would not be counted for the trophy â10 Vulnerable Machines Killsâ.
Fixed an issue where players would run into various problems if their playtime exceeded 200 hours.
Fixed various issues where the UI would display markers, icons, tracks, prompts or values incorrectly.
Fixed various issues with dialogue and contextual lines not triggering correctly.
Fixed various issues with players clipping through, getting stuck in or falling through geometry.
Fixed various issues with machines clipping through geometry and each other.
Fixed various issues with animation for humanoids and machines.
Fixed various minor issues with players skipping a sequence.
Fixed various minor weapons and modifications issues.
Fixed various minor framerate issues.
Crash Fixes:
Fixed an issue in the Bandit Camps where the game would crash if certain players managed to untie the prisoners after the last bandit had died.
Fixed an issue in the Bandit Camps where the game would crash if certain players destroyed the alarm after the last bandit had died.
Fixed miscellaneous crashes.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Ah ouais ouf les animations, en plein jeu je n'avais pas vraiment conscience mais vraiment propre
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Il faut pas montrer la vidĂ©o aux mec de bioware, ils vont sauter par la fenĂȘtre
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Mais Bioware a foutu toutes les ressources des animations pour les scĂšnes romantiques et calins de Mass Effect, ca se voit dans les animations des lĂȘvres.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Grosse session aujourd'hui:
Quelqu'un sait à quoi ça sert les bonus de maniabilité? J'ai pas remarqué la différence.
Et les bonus corruption verte, quand je tire sur les robots ils choppent le statut corruption mais ne font rien.
J'ai récupéré tous les soleils radieux
Sinon ce jeu défonce trop, un putain de plaisir à chaque partie.
J'ai encore quelques techniques à améliorer sur certains robots mais je commence à gérer.
âș Afficher le texte
Et les bonus corruption verte, quand je tire sur les robots ils choppent le statut corruption mais ne font rien.
J'ai récupéré tous les soleils radieux
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Sinon ce jeu défonce trop, un putain de plaisir à chaque partie.
J'ai encore quelques techniques à améliorer sur certains robots mais je commence à gérer.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Maniabilité. C'est la cadence de tir
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
c'est juste trop beau.... desolé les joueurs Xbox et PC only
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
J'avoue.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
C'est ce que je me suis dit en revoyant la vidéo d'animation de teeda. Le jeu est tellement magnifique
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
C'est magnifique... Dommage que l'herbe ne réagit pas au passage de Aloy comme dans Zelda
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Vu que je vais bientÎt me lancer dans Zelda ça sera pas pour tout de suite Horizon, mais il me branche bien bien.
Il a marché ? C'est rentable pour les devs ?
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Meilleur vente pour une nouvelle licence je crois.
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Apparemment oui https://www.neopf.com/news/2982/horizon ... res-vendus
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
si tu peux zoomer sur la photo tu verras que si. tiens j'ai pris un sample que j'ai agrandi 20 fois
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
j'ai achetĂ© le jeu un peu "faute de mieux" et je suis agrĂ©ablement surpris, j'espĂšre simplement ne pas ĂȘtre déçu par le scĂ©nario et notamment par l'explication de la disparition de notre civilisation...wait and see
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Re: [PS4] Horizon: Zero Dawn
Alors je te rassure, si tu Ă©coutes bien tout durant l'histoire, tu vas ĂȘtre servi. C'est blindĂ© de dĂ©tail sur ce qu'il s'est passĂ©.
Tu verras, il y a plein de codex audio Ă Ă©couter
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